Kullanıcı Bannerı
Yazar Profil Resmi
  • Doğrulandı

Efor Lastik Lastikpark

Efor Oto Lastik Oteli ve Bakım Onarımı
  1. Sanayi, Evren Oto Sanayi Sitesi, Hoşdere Yolu, Esenyurt/İstanbul, Türkiye
  2. Yol Tarifi Al

Bilgi

Barış Berk TAŞ - Yetkili Tamirci
Lastikpark olarak 2002'den beri Evren Oto Sanayi Sitesinde Lastik ve Rot balans Hizmeti Vermekteyiz.

Efor Lastik Lastikpark olarak Esenyurt bölgesinde hizmet vermekteyiz.

EFOR LASTİK LASTİKPARK ROT BALANS HİZMETİ

Rot Ayarı Nedir?

Lastikpark Rot ayarı, aracın direksiyonunun bir yöne çevrildiği zaman tekerleklerinde aynı yöne bakmasını sağlayan ayardır. Böylelikle araç, direksiyonun döndürüldüğü tarafa doğru hareket eder.

Balans Ayarı Nedir?

Lastikpark Balans kelimesi, dilimize İngilizce’den geçmiştir. Balans, denge demektir. Balans, araç tekerlekleri arasında olan açı ve doğrultuların birbirlerine eşit olması olgusudur. Böylelikle araç tekerleklerine eşit miktarda ağırlık dağıtılmış olunur.

Lastikpark Balans ayarının bozukluğu, yolda giderken aracın titremesiyle kendisini belli eder. Özellikle hızın artmasıyla birlikte titremenin şiddeti artar ve kendisini daha çok hissettirir. Balans ayarı bozukluğu, ön tekerleklerden kaynaklanıyorsa daha çok ön kısımda; arka tekerleklerden kaynaklanıyorsa daha çok arka kısımda kendisini hissettirir.

Lastikpark Rot-Balans ayarı bozuk olduğu zaman; araç yolda giderken hissedilebilecek derecede titreme yapar ve ya düz giderken sağa ya da sola çeker. Bu durum zaten şoförün dikkatini çekecektir ve kendisini güvende hissetmemesine sebep olacaktır. Uzmanlara göre, 5.000-10.000 km’de bir aracın rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerekmektedir. Eğer çukurlu ve engebeli yollardan devamlı yolculuk edilmekteyse rot balans ayarının daha kısa sürede bir kontrol edilmesi uygun olacaktır.

Rot-Balans ayarı bozulmamış olan bir araçta, tekerleklerin arasında açı ve uzaklık farkı bulunmaz.  Şayet araçta bu ayar bozulmuşsa; araç düz yolda giderken sağa ya da sola çekme yapabilir, eğer bozukluk ileri seviyedeyse virajlarda savrulmaya neden olabilir. Rot-Balans ayarının bozuk olması, aracın tekerlek dişlerinin sıyrılmasına ve tekerleklerin olması gerekenden çok daha çabuk eskimesine neden olabilir. Rot-Balans ayarının bozulmasıyla birlikte dönüşlerde aracın tekerleklerinden birtakım sesler gelmeye başlar. Zamanla direksiyon doğrultusuyla, tekerleklerin doğrultusu arasında fark oluşur.

Rot Ayarının Yapılması

Rot ayarının yapılmasından önce araç, bu ayarın yapılacağı istasyona geçirilir. Bu konuda uzmanlaşmış olan kişilerce sorunun rot ayarı kaynaklı mı yoksa başka bir sorundan mı kaynaklandığı tespit edilir. Rot ayarlarının bozuk olduğu tespit edilince; farklı sensörler yardımıyla aracın tekerlekleri, rot ayarı programının olduğu bir bilgisayara bağlanır. Bu bilgisayarda rot ayarının bozukluk derecesi tespit edilir. Sonrasında rot ayarının yapılmasına başlanır. Her 2 tekerleğinde birbirine paralel duruma getirilmesiyle rot ayarı tamamlanır.

Lastikpark Balans Ayarının Yapılması

Balans ayarının yapılmasından önce, aracın tüm tekerlekleri sökülür. Balans ayarının gerçekleştirileceği kısma bu tekerlekler yerleştirilir. Sonrasında lastik basınçlarının ve jantlarının normal olup olmadığına bakılır. Şayet herhangi bir bozukluk varsa gerekli olan düzeltme yapılır. Sonrasında bu cihazlarda tekerlekler döndürülür. Tekerleklerin dönüşü esnasında bilgisayara bağlı olan cihaz, balans ayarının bozukluk derecesini tespit eder. Ustalar tekerleklerin gerekli olan kısımlarına uygun olan ağırlıkları yerleştirirler ve balans ayarını tamamlarlar. Bu şekilde gerçekleştirilen balans ayarına dinamik balans ayarı denilir.

EFOR LASTİK LASTİKPARK LASTİK TAMİRİ  HİZMETİ

Lastik tamiri nasıl yapılır?

Lastik tamiri sırasıyla şu süreci takip eder:

  1. Lastikteki deliğin ve lastiğin iç kısmının derinlemesine incelenmesi ve temizlenmesi.
  2. Lastiğin hava kaçıran kısmının yamaya hazır hale getirmek için deliğin traşlanması.
  3. Lastigin hava kaçıran kısmının sızdırmazlık katmanının raspalanması.
  4. Açılan deliği ve karkası güçlendiren “mantar yama” adı verilen özel parçanın yerleştirilmesi.
  5. Son olarak, lastiğin basınçla test edilmesi.

(Michelin / Goodyear/Pirelli/Continental/Riken/Marshal/Kumho marka lastiklerimiz mevcuttur.Her ebat ve Her markada Lastik Temin Edebiliriz.)

Lastikpark Bu hizmetlerimiz dışında Jant Düzelme Hizmeti, Jant Tamiri, Nitrojen Hava Ön Düzen Kontrolü, Hava Basınç Sensörleri gibi tamir hizmetlerimiz de mevcuttur. Detaylı bilgi için ulaşabilirsiniz.

Tamirci Sitesi Aracılığı İle gelen Müşterilerimize Özel İndirimler.

Diller

  • Türkçe
  • İngilizce

Sertifikalar & Ödüller

  • IMG_20191106_160639

    Ustalık Belgesi

Kolaylıklar ve Özellikler

  • Kredi Kartı ile ödeme
  • Çay Kahve İkramı
  • Yerinde Servis Hizmeti
  • Tamirci Park Yeri İmkanı

Hizmetler

Akü Değişimi 160.00 Ziyaret

Markalara göre fiyatta değişklik olmaktadır.

Lastik Değişimi 80.00 Ziyaret

Oto Lastik Tamiri 25.00 Saat

Fitil İşlemi Ücretidir

Motosiklet Lastik Tamiri 25.00 Saat

Fitil İşlemi Ücretidir.

Balans Ücreti 80.00 Saat

4 Lastik balans hizmeti ücretidir.

Çalışma Saatleri

  • Pazartesi
  • 8:3019:00
  • Salı
  • 8:3019:00
  • Çarşamba
  • 8:3019:00
  • Perşembe
  • 8:3019:00
  • Cuma
  • 8:3019:00
  • Cumartesi
  • 8:3019:00
  • Pazar
  • -

İletişim Formu

Efor Lastik Lastikpark aşağıdaki sigortalarla anlaşmamız vardır

  • Dubai Group Sigorta
  • HDI Sigorta
  • SBN Sigorta
  • Groupama Sigorta
  • Cardif Sigorta
  • AK Sigorta

2 Yorum

Yorum Yapan
  • Hizmet Kalitesi
  • Fiyat Politikası
  • Çalışanların Sizinle İletişimi

Deneyimli ustalar tarafından lastiklerinizi güvenle değiştirebilirsiniz

Yorum Yapan
  • Hizmet Kalitesi
  • Fiyat Politikası
  • Çalışanların Sizinle İletişimi

Lütfen Değerlendirmenizi Yapın

  • Hizmet Kalitesi
  • Fiyat Politikası
  • Çalışanların Sizinle İletişimi

Lütfen Yorumunuzu Yazın

Soru Sor

Aklınıza takılanları lütfen sorun

Soru Sor

Sorular

Henüz yanıtlanmış soru yok.